Centrum Obsługi InwestoraCentrum Obsługi Inwestora jest miejscem pierwszego kontaktu dla zainteresowanych inwestowaniem na terenie województwa podkarpackiego. COI dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu aktualnych ofert inwestycyjnych, a dzięki ścisłej współpracy z instytucjami samorządowymi i rządowymi oraz dobrej znajomości lokalnych realiów pracownicy Centrum udzielają szybkiej i fachowej pomocy przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. |
podgląd |
Regionalny System InformacyjnyZasadniczą częścią systemu informacyjnego jest baza danych ofert inwestycyjnych. Powstała ona na podstawie ankiet wypełnionych przez jednostki samorządowe oferujące tereny i budynki oraz przedsiębiorstwa zainteresowane pozyskaniem inwestycji zewnętrznych. Zawiera dane o właścicielu, stanie prawnym, stanie technicznym, dostępności komunikacyjnej oraz wyposażeniu w media. Dane podlegają ciągłej aktualizacji, aby zapewnić szczegółową informację wszystkim zainteresowanym. Baza danych jest dostępna za pośrednictwem internetu. |
|
Doradztwo dla inwestorówDoradztwo dla inwestorów to usługa specjalistyczna. Obejmuje ona pomoc w wyborze miejsca inwestycji, w doborze regionalnego partnera i wykonawców usług towarzyszących przedsięwzięciu oraz doradztwo przy realizacji konkretnych projektów inwestycyjnych. W przypadku zainteresowania potencjalnego inwestora terenem Podkarpacia Centrum Obsługi Inwestora przygotowuje dla niego prospekt informacyjny. Zawiera on ogólne informacje o województwie podkarpackim oraz dane demograficzne i informacje o aktualnej sytuacji na rynku pracy, a także inne dane wynikające z potrzeb zainteresowanego. W prospekcie przedstawione są również możliwe lokalizacje dla danego przedsięwzięcia. |
|
Misje gospodarczeNawiązywaniu kontaktów pomiędzy inwestorami a lokalnymi samorządami i przedsiębiorcami służą misje gospodarcze, organizowane przez COI. W ramach misji przygotowywane są prezentacje regionu, miast, gmin oraz firm działających na jego terenie. Centrum może także organizować pobyty indywidualnych inwestorów, opracowując harmonogram spotkań biznesowych, a także zapoznając gości z atrakcjami turystycznymi i kulturalnymi regionu. |